Thursday 21 March 2013

Betapa beruntungnya aku

Assalamualaikum....

Korang pernah x rasa betapa beruntungnya di lahirkan di dunia ni.. Alhamdulillaah aku rasa hidup aku beruntung sangat walaupun hidup aku x seemewah orang lain, walaupun xsekaya orang lain dan walaupun aku x cantik macam orang lain.

Kalo xde kije kat lab..aku gn member aku slalu usyar2 awek cantik2 kat blog.., tetiba member aku ni ckp..dia slalu rasa down kalo tgk pmpn cantik.... Aku tanya kenapa plak down..Yelah sebab pompuantu cantik..sdgkan kita ni biasa-biasa je. Bagi aku member aku ni orangnya cantik jugak..pastu dah la ada pakwe hensem n kaya plak..

Kalau aku tengok pompuan cantik..hati aku slalu ber kata-kata ..Subhanallah cantiknye dia(poyo nak tunjuk baik konon hahah).Beruntungnye dia dilahirkan cantik hm aku ni biasa je..Kan best kalo aku dapat jadi dia..Tapi kalo hati aku selalu berkata-kata macam tu..itu tandanya aku xredha atas apa yang Allah jadikan untuk aku..

So start drp tu lah aku memotivasikan diri aku betapa beruntungnya diri aku.Mungkin aku xberapa beruntung dari segi paras rupa dan percintaan tapi aku berasa betapa beruntungnya aku dalam sebuah kehidupan. Aku rasa betapa beruntungnya aku Allah lahirkan aku di dalam keluarga yang serba sederhana tapi penuh dengan kegembiraan.Betapa beruntungnya aku mempunyai kawan-kawan yang sentiasa support aku. Betapa beruntungnya aku ada abang dan kakak yang selalu membantu. Betapa beruntungnya aku mempunyai mak y sentiasa sayang aku.

Aku jugak pernah berasa beruntungnya aku mempunyai seorang kawan yg agak fames yang sannnggggat baik. Kalau dulu aku rasa kan best kalau dapat pg tgk  dia depan2..sekolah2 dulu teruja gila kalo dapat tengok dia depan tv.. Nak di jadikan cerita dan pengajaran Allah pertemukan aku gn si fames yang bernama Z ni sbg seorang sahabat baik. Aku akan selalu rasa aku ni beruntung sangat bila aku search nama dia kat twitter. So ramailah yang akan tweet macam ni ' kan best kalau dapat jumpa  Z depan2' , 'OMG cute nye Z', ' Suka la dengar suara Z', ' Z make me meltinglah n macam-macam lagi..

Kat situ aku rasa Ya Allah beruntungnya aku dapat kawan dengan Z pujaan ramai ni.. Kalaulah aku ni sebagai kawan dia da rasa beruntung gila dapat kawan gn dia apatah lagi bini dia.. Konpemlah bini dia rasa lagi beruntung sebab dapat kawen gn dia.hahaha...Yelah sape xrasa beruntung sebab dapat jadi sahabat kepada orang yang ko adore gila2 daripa ko sekolah.. Katakanlah korg minat aaron aziz...top top korang jadi kawan baik aaron aziz..Ada masalah je aaron aziz cari korang, ada masalah je aaron aziz kol korang. time raya plak.Aroon aziz siap g dtg beraya kt rumah ko lagi.. kalo korang x excited macam aku korang memang gila..hahahah


Da dapat bersahabat, berkawan, berkongsi masalah gn si Z ni pun dah kira 1 rahmat dah bagi aku..Korang anggap jela Z tu mcm aaron Aziz..Tapi dalam berkawan2 tu mungkin aku bnyk sakitkan hati kawan aku ni..Yelah manusia biasa xlepas daripada kesilapan. Apapun dalam berkawan pun kita xbolehla nak terlebih berkawan. Still jugak kena jaga adab pergaulan..(ceh poyo)...Kalau terlebih kawan plak boleh mndtgkan plbg fitnah. Kalau terlebih kawan plak xpasai2 bini dia kejar aku gn parang. Sekarang aku xtau sgt apa yang terjadi pada Z  (tipu padahal slalu je stalker fb dia hahahha)...HOpe Allah sentiasa melindungi dia dan melimpahkan rezeki kepadanya...amin...









5 comments:

  1. hehehe~~ aminnnn!!!!
    dear,, akuu salu bersama ko!!!! tulis bykk2 ag kehh!! xsabar nk bace blog merapu merabann ko nihhh!!! xD

    ReplyDelete
  2. hahah..best ke baca blog merapu ni..hahhah

    ReplyDelete
  3. haha, perumapaan aaron aziz tak boleh blah...hiho

    ReplyDelete
  4. perumpamaan haruslah gempak biar cerita nmpak best..hhahaha..kalo aku cite kat ko ..ko anggaplah z tu mcm 2pm yg ko suka tu...hahahha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...