Friday, 4 October 2013

KAHWIN BUKANLAH SATU MATLAMAT


Haih umur aku baru 25 tapi xkawen lagi..ramai sedara mara kawan-kawan tanya bila aku nk kawen..aku baru 25 bukan 52..bakpelah nk sibuk2 pasal aku nak kawen ke x..ikut suka hatila..kalo ada jodoh aku kawen la..kalo xde xpe..aku pun xsibuk2 nak cari psgn so buat masa ni kahwin bukanlah satu matlamt.. anak-anak sedara aku yang aku jaga ms kecik dulu pun ada yg dah kawin

Bagi aku kawin ni bukanlah satu matlamat aku. Selagi aku xjmp jodoh yang Allah tetapkaan selagi tu lah kawen bukan satu matlamat bg aku.. tapi kalo xcari smpi tualah xjumpa..haih malaslaa aku nk cari2 psgn membazir masa n membazir duit je duk perabis sebab becinta..aku bukan xpernh becinta sebab pernah becinta la aku da serik.

Dalam hidup ni banyak lagi benda yang aku boleh kejar. kadang-kadang aku pelik gn bebudak sekolah zaman sekarang..takde benda lagi ke nak bincang..asyik sibuk pasal becinta la pasal kawenlah.. Baik korang duk rumah duk diam2 dalam bilik and pg study. Kalo korg tau betapa sakit n bodohnya bercinta waktu muda tnpa ada persediaan nak kawen korg akan menyesal mcm aku.. Kalau xbercinta n xmembazir masa n harta masa bencinta dulu ..aku rs mungkin dah puluh2 ribu dah aku boleh kumpul duit. Kalau aku rajin2 masa sekolah dulu mungkin aku skrg da fly g oversea. Kalo aku balik ke zaman sekolah dulu tobat aku xnk bercinta.


Memanglah kawen tu tu sunnah tapi boleh x korang jangan terlalu obses berkicau pasal kahwin. Banyak benda lagi Sunnah Rasulullah yang korang boleh ikut. Jangan pikir kawen je. Memang lah kawen tu seronok tapi nak seronok kena la caranya yg betul.. Kalau kawen setakat makwe/pakwe ko cantik, kawen sebab nafsu mmg xkan lamala..Sebulan pas kawen konpem korg rasa nk bercerai


Kalau korang fokus kpd perkara yg lebih penting dlm hidup ,konfirm korg xkan pikir sgt pasal ibadah nikah ni. Cuba korg pikir ibadah wajib n ibadah sunat yang boleh korang kejar sebelum kawen.. Ni tak sibuk cakapa pasal kahwin taaaaaaaaaaaaaaapi:


-----SOLAT WAJIB PUN BERLUBANG-LUBANG
-----SOLAT PUN SUSAH NAK KUSHYUK
-----QIAMULLAIL PUN DA LAMA XBUAT
-----PUASA SUNAT PUN JARANG BUAT


HAH KAN BANYAK LAGI IBADAH YANG XBUAT LAGI.. BAGI AKU....hidup aku ni masih lg terumbang ambing.so kahwen bukanlah satu matlamat hidup aku. Aku pun xbetul macam mana kalo aku da kawen ada anak..macam mana aku nk didik anak aku klo hidup aku tunggang langgang. So prinsip dan matlamat hidup aku,, aku nk perbetulakan diri aku dulu dlm masa yg sama kumpul harta untuk hidup yg lebih baik..

BAGI aku BUAT APA KAWEN KALO :
------LAKI BINI SELALU BERMASAM MUKA
------LAKI BINI SELALU BERKIRA
------LAKI/BINI XTAU TANGUNGJAWAB SENDIRI
------LAKI BINI XSETIA
------LAKI BINI XMENGHORMATI ANT SATU SAMA LAIN
------XDE KEHARMONIAN DLM RUMAH
------LAKI BINI DUK MENGUNGKIT
------LAKI BINI DUK BERSAYANG-SAYANG DGN ORG LAIN


ELOK2 dalam perkahwinan tu byk pahala boleh kumpul tapi terkumpul dosa sebab hal2 kat atas  ni lah.


AKU PALING MENYAMPAH ORG KATA 'SAYA NAK PASANGAN YG BOLEH BIMBING SAYA " tapi pd masa yang sama sibuk duk berchatting duk ber fb siang malam dan langsung xde usaha nak betulkan diri sendiri nak jadi baik.. BAIKLAH GUNA FB TU SBG PLATFORM NAK BUAT DUIT..

COME  on GIRLS & GUYS.. KALO NAK PSGN YANG BAIK KITE KENA JADI ORG YANG BAIK.. ALLAH dah CKP PEREMPUAN YG BAIK UNTUK LELAKI YG BAIK. 

"KAHWIN BUKANLAH SATU MATLAMAT HIDUP TETAPI SATU KEPERLUAN UNTUK KITA CAPAI MATLAMAT HIDUP"

SEKIAN SHJ AKU MERAPU KT SINI.. dA LAMA xmerapu..sibuk iklankan bisnes je kat blog..mana maunya org nk tgk iklan je..ye dok..

Terima kasih kpd yg sudi membaca...ini hanya buah pikiran aku drp byk pnglmn yg aku lalui...kalo xsetuju xpe....MalaysiaKAN negaRA berdemokrasi. KITA berhak meluahkan pendapat masing-masing. BERDEMOKRASI LAH SGT..('TGN KAT BAHU MATA KAT ATAS'.. TAPI KAN bercinta pas kawen mesti seronok KAN ALA-ALA macam cite Cinta jannah GItu..Bak kata member aku kalo dpt suami mcm AERIL ZAFRIL konfem semniggu xkuar bilik..wakakakakakka...

SO the conclusion stop asking me about marriage...Hanya Allah je yg tau aku kawen bila..better xkawen drp dpt suami yg entah apa2....ye dok gitu.. Its better late than never.. Selalunya HERO DTG LMBT. thats why la smpi skrg aku xjmp HERO lg..semuanya tersasar jumpa org lain dulu.. Its Ok semuanya da takdir..Allah know his better plan for me.. Aku redha..kalo xde jodoh kat dunia ni pun xpe..aku da cukup bhgia dengan melayan kerenah anak-anak sedara aku kt rumah ni.. :) ALHAMDULILLAH.. ALLAH MAHA MENGETAHUI.. 

APA2PUN JGNLA cpt putus asa bila korg GAGAL BECINTA,..DOAKAN YG TERBAIK, BERUBAH JADI BAIK DAN ALLLAH MENYEDIAKAN YG TERBAIK.. INSYAAALLAH.. JUST FOLLOW THE FLOW...

UNTUK MOTIVASI DIRI SENDIRI.. :)




SEKIAN MENGARUT DI PAGI HARI... :)  


                                                    JOM TGK BUDAK DEBAB NI..



video




PROMOSI GILA-GILA MAIXARA


MCS=RM85


** FREE POSTAGE
** FREE WHITE MASK
** FREE NATURGO MASK


MWE +MCS=RM200


** FREE POSTAGE
** FREE NATURGO MASK
** FREE EYE COLLAGEN
** FREE OBUSE LIP TINT
** FREE LIP MASK
** FREE RICE MILK COLLAGEN SOAP


MAIXARA WHITE ESSENCE=RM120


** FREE POSTAGE
** FREE EYE COLLAGEN
** FREE SHISEIDO MASK
** FREE WHITE MASK
** FREE OBUSE LIP TINT
** FREE LIP MASK




JOM PM/WASSAP 0182080102






7 comments:

  1. Wow impressive...setuju dgn awk...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAN....tq.. :) da lama nk buat entry ni tapi sokmo sibuk...huhuh...terima kasih sudi membaca

      Delete
  2. amboi..macam marah je..hihihi... betul la tu..kalau ada jodoh xkan kemana..abaikan je kalau ada org tanya..soalan2 tu mmg slalu ditanyakan sama sperti, bila nak ada anak? bila nk tambah anak? bila nak itu bila nak ini.nasib la xde lagi yg berani tnya bila nak mamp**.. haih..smua tu ketentuannya..sabo jela lah..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. xmarah lah kak..cume nak bg dorg paham..nak kawen ni bukan nye macam pain pondok2...dah jodoh xsaampai lg..bukan x berusaha...dah berusaha tp jodoh sy bukan dgn org y sy becinta..nak buat mcm mana..dah mmg xde jodoh..jodoh dok smpi lagi..so xpyhla nk tny bila nk kawen ke apa..doa je yg terbaik sudah... xke gitu kok..hihihi

      Delete
  3. tu la kan... kalau nak bercinta, biarla matlamat dia sampai ke jinjang pelamin. Ada org becinta cuma nak penuhkan masa lapang je. Ada yg bercinta sbb nak tunjuk kat org yg dia tu laku.

    Apa2 pon sblom kawen tu, buat la preparation btol2. Persediaan dari segi agama tu penting.

    ReplyDelete
  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...